Praca

Skąd brać klientów, jako trener personalny?

Jesteś trenerem personalnym? Zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie pozyskiwać swoich klientów? Trener bez klientów, nie może prawidłowo funkcjonować na rynku, dlatego nie warto ich nerwowo poszukiwać, lecz poznać najlepsze w tym celu metody. W jaki sposób sprawić, aby potencjalny klient dowiedział się o Twoim istnieniu, oraz że przekonał, że jesteś profesjonalistą w swej dziedzinie?

W jaki sposób pozyskać nowych klientów?

Z całą pewnością podstawą, aby trener personalny mógł budować własny biznes jest duża ilość klientów. Aby ich pozyskać jest wiele metod. Często wystarczy rozejrzeć się wokół siebie i zastanowić, gdzie ukrywać się mogą nasi potencjalni klienci.

Istnieje kilka sposobów, aby budować bazę klientów i swój wizerunek:

  • Klub fitness i znajomi

Oczywiście trener personalny największą ilość czasu spędza w naturalnym dla niego miejscu, jakim jest klub fitness. W klubie wystarczy rozglądnąć się wokół i sprawdzić, kto potrzebuje fachowej i profesjonalnej porady w swoim treningu. Może są osoby, które większość czasu spędzają na maszynach cardio i warto zaproponować im nowy, doskonale dobrany zestaw ćwiczeń?

Klub fitness i siłownia to jednak nie jedyne miejsca, w których można szukać skutecznie klientów. Warto sprawdzić także wśród znajomych osób, które pozornie wcale nie interesują się siłownią i modelowaniem ciała. Warto porozmawiać, co chcieliby zmienić w swoim życiu i oznajmić, że mają wpływ nie tylko na to jak wyglądają, ale także jak się czują. Zdobyci, zadowoleni klienci w obrębie własnego środowiska skutkują kolejnymi poleceniami, a w ten sposób rozwija się nasza baza.

  • Internet szansą na zbudowanie bazy klientów

Internet odgrywa ogromną strefą dającą wiele możliwości, także w kwestii pozyskiwania klientów. Świetnie w tym celu sprawdza się Facebook, na którym istnieją grupy skupiające zwolenników fitness. Warto do nich dołączyć i polecić swoje usługi, podając adekwatne rekomendacje. Świetnie sprawdzają się także fora sportowe. Na nich można nie tylko dyskutować z profesjonalistami w tej dziedzinie, ale także umieścić własną reklamę, aby klienci nas dostrzegli.

  • Własna witryna w sieci

Żaden profesjonalny trener personalny nie może poprawnie funkcjonować, jeżeli nie posiada własnej strony internetowej. Z tego też względu warto poświęcić nieco czasu, aby stworzyć własną witrynę i przedstawić swoje kwalifikacje. Najlepszą platformą do tego celu jest WordPress, ponieważ daje możliwość szybkiej budowy, bardzo ciekawej a zarazem prostej w obsłudze strony i umożliwia szybkie i proste działania SEO. To właśnie w tym miejscu zaprezentujesz nowym osobom swoje doświadczenie, zainteresowania i sukcesy, dzięki czemu wykreujesz swój wizerunek. Strona umożliwia także umieszczenie kontaktu, przez co zainteresowane osoby mogą błyskawicznie umówić się na trening. Posiadanie własnej strony internetowej zapewnia nam niemal nieograniczone możliwości reklamy i jest podstawą do zdobywania pozytywnego wizerunku, pozytywnych opinii oraz do ciągłego poszerzania bazy klientów.

siriuspro.pl

Trener personalny nie istnieje bez klientów, dlatego staraj się pozyskiwać ich w każdym miejscu gdzie się znajdujesz. Rozmawiaj o swojej pracy, przedstawiaj zalety sportu i ćwiczeń. Staraj się także, aby twoja strona znakomicie funkcjonowała w sieci i przynosiła znakomite efekty.